May 21, 2009


Защото само така има смисъл всичко, което се случи, каквото съм правил и каквото бяха направили с мен, единствено така има смисъл безсмисленият ви живот, както и продължаването на онова, което съм започнал, да живея и да пиша, все едно кое, и двете заедно, тъй като химикалката е моята лопата....
И премина по синьозеления килим,сякаш идваше по море, понеже искаше да говори с мен, тъй като беше узнала, че аз съм аз, Б., писател и преводач, чела е един мой "текст", за който иска непременно да говорим, каза, и разговаряхме, разговаряхме чак до леглото - божегосподи! - говорихме и след това, и междувременно, непрекъснато...





Имре Кертес
Кадиш за нероденото дете, стр. 42



бих могла да цитирам цялата книга


1 comment:

  1. Кадиша му е прекрасен. Така се надявам да успея да го прочета и в оригинал, one day, some day, whenever.

    ReplyDelete